Koncept reálných únikových her se vyvinul z videoher počítačových, při kterých musí být hráč ostražitý a použít kritické myšlení k tomu, aby si našel cestu z místnosti ven.
První reálné escape roomy začaly vznikat v Asii, následně v Severní Americe a potom zamířily i do Evropy a Austrálie. Mezi nejznámější zahraniční společnosti patří The Escape Hunt Experience, ClueQuest, HintHunt, Puzzle Break and AdventureRooms.
Úplné prvenství má však hra Origin, která vznikla pod rukama programátorů v Silicon Valley v roce 2006.
Než se pokusíte najít kámen mudrců, strážce komnaty vás upozorní na pravidla, která musíte respektovat. Jakmile do komnaty vstoupíte, vaše dobrodružství započne, stejně tak jako vás pevně stanovený čas, který k nalezení kamene máte. Komnata je na vás připravena a vy poznáte její nástrahy v podobě přítomných hádanek a šifer, které vám hledání znemožní. Spolupracujte jako tým, protože žádný osamocený lovec pokladů nikdy neuspěl. Kooperace je tedy důležitou částí vašeho dobrodružství. Prozkoumejte důkladně komnatu, zda nenajdete vodítka, které vám dopomohou k vyřešení místních rébusů. Pokud budete s rozumem v koncích, nezoufejte a požádejte o radu strážce komnaty, který vám předhodí vodítko, jak případnou hádanku vyřešit.
Pokud se vám kámen mudrců podaří v limitu nalézt, tak si budete moci projít všechny možné úkoly se strážcem komnaty a v případě zájmu s ním společně zhodnotíte, jak jste spolupracovali jako tým. Na konci vás čeká společná fotka s vašim týmem a výsledným časem, kterou obdržíte na vaši emailovou adresu. :)
Na výběr máte ze tří variant podle počtu osob:
VARIANTA SOUBOJ TÝMŮ: Honu za kamenem mudrců se mohou zúčastnit i dvě výpravy zároveň. Budou mít k dispozici ty stejné hádanky, čekají je ty stejné nástrahy a mají stejný časový limit k tomu, aby splnili svůj úkol. Takže budete soupeřit ne jen s časem, ale i protějším týmem. Dvojitá porce adrenalinu a dobrodružství je zaručena! Souboj mezi týmy je možné hrát od 6 hráčů.
Sezóna | celoročně |
---|---|
Počet osob | 2, 3-6, 6-10 |
Diváci | Za zavřenými dveřmi vás neuvidí. :) |
Rezervace | Ideálně 14 dní předem |
Pořizování záznamu | Nebudete na to mít čas ani myšlenky. ;) |
Délka | 60 minut |
Lokalita | Praha 2 (zobrazit mapu) |
Co na sebe | Sportovní, pohodlné oblečení. |
Doporučení | Vezměte s sebou kamarády, rodinu, kolegy z práce, prostě kohokoliv, kdo chce zažít stejné dobrodružství, jako vy. :) |
Omezení | Zážitek je určen pro děti starší 6 let. Skupina dětí pod 12 let s sebou musí mít doprovod dospělé osoby. Bohužel vzhledem k poloze místností není hra vhodná pro osoby na vozíku. Pro absolvování hry je nutná znalost českého či anglického jazyka. |
Komunikace s personálem, zábavnost a napínavost programu
Víceméně vše
Veskrze vše
Příjemné prostředí
Jednoduchá hra, žádné složité úkoly.
Samotná únikovka, přístup personálu, místo
Prelevani do odmernych valcu
Zážitek byl skvělý. Blesková komunikace při rezervaci. Milá obsluha při hře. Skvělá a záživná hra.
Zábava, kreativita
všechno
Spousta rébusů a občas i nečekaných řešení. Autentické prostředí.
Téma, prostory.
Super strávená hodina. Patřila k těm lehčím unikovkam,takže doporučuji i pro začátečníky.
Úniková hra Kámen mudrců byla pravděpodobně ta nejlepší úniková hra, kterou jsem navštívila. Skvělé prostředí, všechny úkoly se hodily k tématu a dávaly smysl, každý byl jiný než ty ostatní. Přítomný personál byl moc milý, všechno nám srozumitelně vysvětlil. Velmi oceňuji, že jsme hru mohli dohrát i po vypršení časového limitu - na únikové hry totiž chodíme proto, abychom si prošli a vyluštili všechny úkoly, ne trhat rekordy. :-)
Líbilo se nám vše.
Pěkný, napínavý zážitek
Skvěle promyšlená hra, skvěle vytvořená atmosféra tajemnosti a napětí. Milý personál.
Bylo to úžasné, promyšlené hádanky, prostředí a atmosféra, není co vytknout
Zážitek jsme si užili celá rodina - pro všechny věkové kategorie.
Skvela hra, perfektni personal
Byli jsme poprve, tak jsme se nestacili divit .... uzasne kombinace a napady ....
příjemné prostředí, hezký příběh a připravenost personálu
hra byla pro více osob - souboj týmů týmu který zvítězil, byl zapůjčen tablet a po dobu co dohrávala druhá skupina mohl sledovat
Nechali nas dohrat hru, i kdyz jsme nesplnili casovy limit
Kreativita
uzili jsme si to
prakticky vše
prakticky vše
Celková atmosféra hry, milá obsluha a jednotlivé hádanky.
Hra byla dobře udělaná.
všechno
Vše bylo skvěle promyšlené
Řešení záhad
Pestrost