Jako druhý pilot zkontrolujete předletové úkony po kapitánovi letadla. V průběhu letu si vyzkoušíte řešit různé krizové situace, vyzkoušíte si orientaci v prostoru a nakonec, po hladkém přistání, budete moci s pilotem celý let rozebrat v místní hospůdce.
Časově to bude vypadat následovně: předletový briefing (60 minut), nástup do letadla a odlet na trasu (60 minut – účastníci se střídají po 20 minutách, celou dobu jste v letadle a sledujete další dva kolegy jak jim to lítá, případně scenérie pod vámi ;) a poletový rozbor (tak dlouho, jak dlouho si vydržíte s piloty o letu povídat).
Sezóna | celoročně (v předem vypsaných termínech - víkendy) |
---|---|
Počet osob | 1 |
Diváci | Jsou vítáni. |
Rezervace | Minimálně 14 dní předem. |
Pořizování záznamu | Je možné fotit i filmovat. |
Délka | 3 hodiny |
Lokalita | Praha, Brno, Ostrava (zobrazit mapu) |
Co na sebe | Sportovní oblečení, zápisník a tužku na poznámky. |
Omezení | Účastníci mladší 18 let pouze v doprovodu rodičů (nebo souhlasem) rodiče. Minimální věk pro účast na akci je 16 let. Maximální váha posádky letadla (3 osoby) je 240 kg - cca 80 kg/osoba. V případě že disponujete vyšší váhou, tak doporučujeme využít zážitek Pilotem letounu na zkoušku - privátní let nebo Pilotem malého letounu na zkoušku |
Vše
Nemalo to chybu.
Vlastní let.
Zázemí, profi team.
I když počasí nebylo v den letu zrovna ideální, pro mne i tak nezapomenutelný zážitek od samotného začátku až do konce! Pro mne jako milovníka letadel a pilota jednoho z nejlepších leteckých simulátorů z 2. světové války „IL-2 Sturmovik“ bylo až neuvěřitelné, že veškeré fáze letu od komunikace s řídící věží, rolování na dráhu, vzlet, samotný let až po přistání jsem zažil i ve skutečném letadle... Přestože pro mne pilotní kabina a řízení letadla nepředstavovalo nic nového, musím se přiznat, že jsem byl ze začátku lehce nervózní z toho, jak bude celá akce probíhat, a co si budu moci dovolit. Náš pilot Marek byl ale naprosto v pohodě a veškeré obavy se během krátké chvíle rozplynuly. Krátce po převzetí řízení mne pilot Marek překvapil otázkou: „Vy jste už řídil?“. Na tuto otázku mi nezbylo odpovědět nic jiného než: „Ano.“ :-). Následující poznámka „Je to poznat…“ mne ale pak totálně dostala, protože jsem netušil, jak to pilot poznal, zvláště, když jsem nepředvedl žádný z leteckých manévrů jako „bojová zatáčka“, „zvrat“, „výkrut“, „Immelmannův překrut” nebo „přemet”… :-). Byl jsem pak velmi potěšen, že jsem dostal za úkol navést letadlo na přistání, a o to víc mne pak mrzelo, že jsem minul vstupní přistávací bod, a to ještě pod požadovanou letovou hladinou :-). Závěrečné hodnocení: “pokračovat ve výcviku...” pak pro mne nebylo žádným překvapením... :-) :-). Jinak musím ocenit zkušenost pilota a dosednutí na přistávací dráhu, které proběhlo naprosto hladce!
Skúsený pilot, Pekné lietadlo
výhled
Skvělý pilot, který vše potřebné vysvětlil. Po nastoupání do letové hladiny přenechal pilotování na druhém pilotovi. Zkusil jsem si i zatočit kolečko o 360 st. vpravo i vlevo. Zážitek opravdu nádherný a ještě k tomu byla dobrá viditelnost opravdu super.
Profesionální přístup pilota a předletová příprava
Realistické letové podmínky za deště, kličkování mezi mraky, navigace "podle kopců"...
Skutečné ovládání letadla
Přestože jsem do té doby neměla k letadlu žádný zvláštní vztah, na zážitek jsem se těšila. Naše posádka byla čistě ženského rodu - kromě pilota Martina, který, naštěstí pro nás, disponoval trpělivostí a všechno nám hezky u kafe vysvětlil, rozdal mapky a plán cesty. Asi po půl hodině jsme se vydali k hangáru seznámit se s Cessnou. Pak si svojí premiéru odbyly moje dvě spolupilotky, já byla na řadě jako třetí, poslední. Pilot Martin vystoupal do potřebné výšky a na mně bylo tuto výšku udržet a letět správným směrem, hlídat všechny kontrolky a budíky, což se naštěstí docela dařilo. Pak jsem letadlo přiblížila na přistávací dráhu, klesla o pár metrů a pak to Martin převzal a hladce přistál. Ještě když jsme byli nahoře, udělal s námi pár „géček“, takže jsme to měli i s akrobatickou vsuvkou ;) Kdybych měla jednou větou shrnout mé dojmy, vyjádřila bych je asi slovy jediné písničky od Tiny Turner, kterou znám – Simply the best! (A kdybych mohla přidat ještě pár slov – Chci ještě!)
Aj Brno tu Matičku měst pozdravuje, ... je to tak - těsně před keltským Beltine sem konečně vzlétl * nebyl to nigdy můj sem = dostal sem to vod mladých k 60 narozkám... a nechtíl sem je zklamat, tak sem se "těšíl" * pocit mnohonásobně překonal mé očekávání ... napřed sem chtěl přímé řízení skoro vodmítnou = jen tak se nechat povozit * nakonec sem tem knipl nechtěl pustit * stópání i klesání, zatáčení na fšechny strany, pozorování známých míst z křivánčí perspektivy... * fakt dobrý !!!!!
doba letu, vstřícnost pilotů